Badge

Sunday 24 May 2015

Love vs Sacrifice 1

         Kadang-kadang hati sayu melihat kebahagiaan insan lain tapi apakan daya, setiap insan mempunyai keistimewaan yang tersendiri. "I Love You and that's why i sacrifice anything to you."


"Mia, ko ponteng kelas lagi ye hari ini?," tanya Nori sambil bercekak pinggang di hadapanku.

"Aduh, dah balik rupanya minah nih. Kalau aku tahu tadi, aku kunci pintu bilik awal-awal lagi." keluhku.
"A'ah. Aku tak sedap badan. Tulah aku ponteng kelas." balasku sambil menutupi mukaku dengan selimut.

"Mia, dah seminggu ko asyik sebut perkataan sakit. Mana tak sakitnya kalau ko asyik terperap dalam bilik nih!!", balasnya garang sambil merentap selimutku.

"Nori, ko nih macam mak nenek la. Asyik memekak je!",balasku kasar sambil menolaknya ke tepi dan terus bangkit dari katil.

"Mia, ko kata aku asyik memekak!? Aku memekak untuk kebaikan ko Mia.! Mia, sedarlah. Perkara tu dah lepas. Biarkan lelaki tak guna tu. Ko masih teringatkan dia?!"tanyanya.

"Aaa akk kuu, aku, aku bukan teringatkan dia Nori tapi aku malu dengan diri aku ini. Aku rasa jijik sangat-sangat. Aku sangat-sangat bodoh. Aku buat semua perkara yang dia mintak tanpa memikirkan kebaikannya untuk diri aku. Aku malu!!", ucapku teresak-esak.

"Mia, ko tabahkan hati ko. Aku tetap ada bersama ko. Kita tetap akan bersama sampai bila-bila. Friends Forever okay."ucapnya sambil memelukku dan mengosok perlahan belakangku tanda menenangkan diriku.

   Sesungguhnya Nori merupakan sahabat terbaik buat diriku. Aku sayang terhadapmu Sahabat. Semoga persahabatan kita ini kekal selamanya. Doaku di hati sambil mengemaskan pelukan.


4 Tahun Berlalu.


"Nori, ko kat mana? Aku dah sampai ni. Tadi kata nak lunch sama-sama",ucapku sesudah Nori mengangkat fon.

"Mia, sorry. Maafkan aku. Aku tak dapat pergi lunch dengan ko harini. Ada masalah kat site yang aku kena pergi tengok sekarang nih. Maafkan aku.",ucapnya berulang kali.

"La yeke. Takpelah kalau gitu. Ala, benda kecik je. Lagipun itu salah aku jugak sebab tak inform awal-awal kat ko kan."balasku.

"Ha, tahu pun salah dia. Tulah, aku call tadi taknak angkat sangat. Kan dah padan muka ko.",balasnya sambil ketawa.

"Hihi, tadi aku takde kat office la. Nak call balik tapi terlupa pulak. Hihi. Sorry geng. Okla, ko drive elok-elok. Daaa",balasku bersahaja.

"Ok. Jumpa kat rumah petang nanti. Daaa",balasnya.

"Sorang-sorang lagi aku. Nak pegi manalah nih? Balik rumah pun bosan nih!",monologku sorang-sorang.


 "Balik rumah jelah. Baik aku masak ataupun baking. Idea yang sangat bernas.", gomelku gembira.

No comments: