Badge

Thursday 28 May 2015

" Weirdo 1 ! "

“Arsya, are you ok? You look so pale.”,tanya Zana sambil membelek wajahku di beranda.

“Aku ok Zana cuma aku penat sikit.”,balasku sambil menarik mukaku daripada terus menjadi tilikkannya.

“Betul nih ko ok.? Kalau ko sakit jom kita pergi klinik. Aku papah ko okay.”,katanya sebaik sahaja dia melihat aku terhuyung-hayang menuju ke katil.

“Yes Zana. I’m ok. Lepas tidor nanti, aku oklah sikit.”,ucapku sambil berbaring dan menutupi tubuhku dengan selimut.

“Kalau begitu ok. Aku keluar dulu. Nanti aku bungkuskan makanan ko. Rest okay.”, ucapnya sebelum tubuhnya hilang disebalik pintu.

         Tanpa sedar, aku telah tenggelam dalam mimpi yang tiada kesudahan dan bermimpikan perkara yang sama. Semuanya terjadi setelah aku berjaya meneruskan pelajaran di negeri Yory. Suasana di sini sangat damai dan mempersonakan. Aku amat-amat benar terpikat dengan negeri ini. Tapi selepas genap sebulan aku disini, pelbagai perkara pelik mula berlaku. 

"Arsya bangun, bangun.", kejut Zana sambil mengoncangkan tubuhku.

"Sudah pukul berapa Zana?",tanyaku sebaik sahaja mata tercelik.

"Dah pukul 10 malam. Aku ingatkan ko pengsan. Mana taknya, dari tadi aku kejutkan ko tapi tak gerak-gerak. Bangunlah dan pergi mandi. Bagi badan ko segar sikit dan atas meja tu makanan ko.",ujarnya sebaik aku bersila di atas katil.

"Zana, aku rasa badan aku takde tenagalah. Penat sangat.", ngaduku padanya.

"Mana tak penat kalau ko tidor je dari tadi. Dah-dah, bangun mandi.", bebelnya.

"Yelah, aku mandi.", ujarku sambil menuju ke bilik mandi dengan mengendong tuala dan barang mandian.

No comments: